poniedziałek, 18 listopada 2013

Ostatnie przygotowania przed zimą

W ogrodzie ostatnie przygotowania przed zimą. Spędziłam w nim całą sobotę. Obejrzałam wszystkie rośliny, czy nie mają uszkodzeń, czy mają dość wody czy może za mało? :)

Mam nadzieję że ostatni już raz w tym roku używałam grabi:). Za ogrodzeniem mam piękny las brzozowy, jednak jesienią, gdy opadają liście mam z tego powodu bardzo dużo grabienia. Poza tym mam również w sąsiedztwie las sosnowy, co z kolei sprawia że mam mnóstwo długich igieł na podjeździe i w rynnach, które blokują odpływ wody zwłaszcza po zimie w czasie roztopów śniegu.

Listopad to ostatnie grabienie trawnika z opadających liści. W październiku ostatnie koszenie trawnika, jeśli pogoda dopisuje może to być nawet listopad:). W tym roku mamy chłodno, jesień daleka jest od polskiej pięknej złotej jesieni :).
Warto zajrzeć również do rynien czy wszystko z nimi w porządku, czy nie przeciekają i czy nie są zabrudzone opadającymi liśćmi.
Można w celu ochrony rynien przed zatykaniem założyć ochronne siatki, które zatrzymają brud na zewnątrz.

Ogrody powoli przygotowują się do nadchodzącej zimy. Pamiętajmy żeby dbać cały czas o podlewanie roślin zimozielonych tj. iglaki - świerki, sosny, jodły, cyprysiki, jałowce, oraz liściaste - bukszpany, ligustr, rododendrony, azalie, pierisy.

Z osłanianiem roślin należy jeszcze poczekać. Napiszę więcej na ten temat w najbliższym czasie.

1 komentarz:

  1. Znalazłam u Ciebie dobre i ciekawe porady, będę z nich chętnie korzystać, no i podziwiać Twój cudny ogród :)) serdeczności, ania :))

    OdpowiedzUsuń