niedziela, 2 lutego 2014

Nasze ogrody - co robimy teraz w lutym

Styczeń i luty to w naszym klimacie najchłodniejsze i najbardziej śnieżne miesiące w zimie. W tym czasie nie ma zbyt wiele pracy w ogrodzie. Jednak trzeba czasami wyjść i sprawdzić co się dzieje.

Dużo śniegu zalegającego na roślinach warto strząsać, zwłaszcza od razu gdy spadnie, wtedy jeszcze jest lekki jak puch. Zbyt długie zaleganie na roślinach sprawia, że tworzy się lodowa skorupa na gałęziach i liściach. Śnieg staje się mokry, bardzo ciężki i może połamać rośliny, zniekształcić iglaki.

Sprawdzamy, czy nasze okrycia roślin są całe i nie uszkodzone, czy są w miejscach w których je zostawiliśmy. To wcale nie jest takie oczywiste kiedy mamy psa w ogrodzie:). Wczoraj przed wejściem do domu znalazłam agrowłókninę, okazało się że pies „paskuda” zdjął ją z mojej ukochanej hortensji ogrodowej. Natychmiast ją okryłam, mam nadzieję że okrycie zostanie już tam do końca zimy.
Pies paskuda poczynił więcej szkód. Wyrwał cały powojnik, nie wiem czy coś z niego jeszcze będzie. Liczę jednak na to, że wiosną odbije z ziemi i będzie, niewielki ale będzie:).

Teraz gdy biało za oknem, oglądam zdjęcia mojego ogrodu. Piękne zdjęcia ogrodów w necie. Luty to bardzo dobry czas, aby pomyśleć i zaplanować zmiany jakie możemy wprowadzić w ogrodzie. Może coś powinniśmy lub chcemy ulepszyć? Może przesadzimy rośliny, bo w innym miejscu będzie im lepiej lub będą lepiej wyeksponowane. Może zrobimy dodatkową rabatę? Warto wszystkie pomysły zapisać i wiosną ruszyć do pracy:).

Wiosną czekają nas poważne wydatki związane z zakupem nasion, cebul, sadzonek, nowych młodych roślin, ziemi, kory itp. więc warto rozłożyć wydatki w czasie.
Warto właśnie teraz pomyśleć o zakupach jakie musimy zrobić i przygotować listę zakupów. Zrobiłam w ten weekend remanent tego co mam, spisałam co mam a czego mi brakuje. W tym tygodniu zamierzam iść na zakupy:). Zaopatrzę się w nawozy, środki ochrony roślin, różne rodzaje ziemi niezbędne do sadzenia nowych roślin oraz do ochrony i odżywienia już zadomowionych w moim ogrodzie krzewów i kwiatów. Muszę również uzupełnić niektóre narzędzia:).
Planuję zakup kilku droższych donic na zewnątrz, ponieważ wiosną będzie zbyt wiele innych wydatków dotyczących ogrodu i wszystkiego uzbiera się aż nadto.

Nadal zachowujmy ostrożność przy odśnieżaniu, nie przysypujemy trawników i roślin zbyt bardzo. Starajmy się nie używać soli, możemy zastosować zamiast soli chlorek magnezu. Jeśli mamy rośliny na zewnątrz ogrodu lub zbyt blisko jezdni, postarajmy się odizolować je od soli z ulicy rozpylanej przez koła samochodów. Postawmy parawany, płotki z foli lub grubych mat słomianych.

Moje piękności ogrodowe:)

kiścień wawrzynowy



kiścień Zeblid


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz